Monday 23 January 2012

Perjalanan Yang Sememangnya Ada Kesudahan :D

assalamualaikum & salam 1 Malaysia

hari-hari sungguh memenatkan bagi diri aku.
selama aku balik KL, satu hari je aku ade kat rumah.
selebihnya aku banyak berjalan "ronda-ronda Kuala Lumpur" kononnya la.
hari pertama,
aku duduk rumah la, takkan nak merayap kowt.
aku sedih semua dah balik kampung.
so, tinggal la aku & adik aku.

hari kedua.
pagi-pagi aku dikejutkan.
kerana aku ada misi penting demi member aku
tak bayak cite, hari tu aku nak cari laptop untuk member aku.
plan dah dirancang awal dekat poly.
so tak ade masalah untuk bergerak.
pukul 11 aku keluar rumah pergi ke bukit bintang.
peh!!! "ramainya orang. tak keje ke diowg nie".
memang betol, memang ramai orang kat sane.
al-maklum la kan, dah nak cuti raya cina.
dan, aku jumpa muaz, din, & arief (pok din).
laptop yang kitaowg nak cari tu adalah jenama "ASUS".
sememangnya jenama terkemuka di dunia dalam dunia IT & komputer riba yang sehingga kini menjadi kegilaan ramai remaja ingin memakainya.
pada sebelah malam pulak, kitaowg lepak kat NZ Curry House, Wangsa Walk.
kebetulan time tu LIVERPOOL tgh lawan.
ooowwwhhh !!!!
"pasukan aku tu" teriak aku.
BOLTON vs LIVERPOOL
3         -         1
eeeerrrrmmmmm, T.T
kalah la..
sssseeeddeeeyyyy~~~~ T.T


hari ketiga.
aku terpaksa bangun awal sebab aku nak bawa muaz pergi jalan-jalan kat KL tu.
dia ade kata kat aku, yg dia nak beli kasut futsal & bola.
alang-alang dia nak beli, aku pown teringin nak beli satu kasut hoki untuk aku main nanti.
so, aku pergi naik kete member din, sampai low yat then lepas tu kitaowg berpecah.
aku bawa muaz pergi "PETALING STREET", dalam kepala otak aku nie memang fikir tempat tutup kowt.
tapi disebaliknya, makin ramai orang ade la.
tak jumpa kasut kat situ, kitaowg gerak pergi "KOTARAYA".
kat sana ade mcm-mcm kedai.
kita singgah la kedai sukan nie.
dapat la 3 pasang kasut yg kitaowg idam-idamkan.

puma nie muaz punya. yg nie kasut bola dia :)))

nie pown muaz punya. kasut futsal. dia nie minat jenama "puma" :)))

hah~ yg nie baru la aku yg punya "adidas kanadia TR24" :)))

thanks kepada "adidas & puma"
pada malamnya pulak kitaowg pergi tengok bola kat NZ Curry House, Wangsa Walk.
pertembungan misi membalas dendam.
ARSENAL vs MANCHESTER UNITED
valencia. *
welbeck. *
   * robin van persie
1 - 2
team arsenal nie sememangnya menjadi pasukan kegemarannya.
tapi sayangnya arsenal kalah, takpe-takpe boleh cuba lagi pada masa akan datang.


hari keempat
aku berniat hendak beli buku, almaklum la skunk nie kedai sedang dibanjiri dengan BAUCER BUKU 1 MALAYSIA (BB1M).
arief dtg ambik aku dengan muaz kat rumah din.
then, kitaowg terus pergi makan kat JUSCO ALPHA ANGLE, WANGSA MAJU.
lepas je makan, kitaowg terus cari kedai buku.
mmmmaaaaaakkkkkkk~~~~
ramai nya orang kat kedai nie.
cancel nak beli buku kat situ, jom pergi Wangsa Walk.
sampai je sana lagi dasyat, buku tak ada stock.
kesian T.T
kami tak pernah kenal erti putus asa, tanpa membuang masa kitaowg terus gerak KLCC.
sampai sana je kitaowg terserempak dengan ayah arief.
pandai dia membodek ayah dia, akhirnya dapat jugak dia swearter yang di idam-idam kan.
ADIDAS ORIGINAL
akhirnya kitaowg dapat jugak buku yang kitaowg cari-cari selama ini.

7 dalam 1. RM 127.++. setiap kedai dalam MALAYSIA nie ada  satu  salinan sahaja

mlm tu kitaowg balik dari KLCC ambik din dekat rumah dan cakif sekali.
mlm tu mcm pesta buku la .
jauh betul kitaowg cari buku nie serupa kat One Utama Mall
kitaowg bernasib baik kerana buku nie masih ade didalam MPH OU.
terima kasih MPH & cakif (jumpa buku).
kedengaran bunyi perut yg sangat dasyat dari setiap orang.
tanda-tanda lapar la tu.
mkn mlm tu kitaowg mkn kat MONT' KIARA.
Restoran Nasi Kandar Bestari
masing-masing semua melantak.
antara order meraka-mereka yg sedang lapar  termasuk aku sekali ialah :

1. tea 3 layer = 4
2. honeydew bubble tea = 1
3. ais kosong = 3
4. air suam = 1
5. hot plat yee mee = 2 (yee mee lebih)
6. nasi goreng paprik (nasi lebih)
7. kuey teow ladna (kuey teow lebih)
8. nasi lauk ayam kari (muaz)

+
1. tea 3 layer = 1
2. honeydew bubble tea = 1
3. roti telur = 1
4. roti canai = 1

=

RM rahsia~~~~


lepas makan kitaowg duduk borak-borak, gelak tawa, suka & duka.








sememang menjadi kenangan antara aku & geng Politeknik Muadzam Shah

thank you so much
din (Hafizuddin), cakif (Tsaqif), pok din (Arief), muaz (Muaz) & achik (Fikri)
:)))

lain kali kita buat lagi mcm nie lagi.
agaknya lebih G E M P A K

p/s : nak lagi boley x??? ^_^

No comments:

Post a Comment