Saturday 22 September 2012

I N S P I R E 2.0

Assalamualaikum.
hari ini saya nak cerita cikit la.
pada beberape minggu yg lalu.
saya ada pergi satu program Jawatankuasa Pelajar Kolej Kediaman (JPKK) nie.
seramai 10 orang yg mewakili JPKK Politeknik Muadzam Shah, Pahang.
bertempat di Dusun Eco Resort, Bentong, Pahang Darul Makmur.
namanya "I N S P I R E  2.0"
anjuran Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) & Jabatan Pengajian Politeknik (JPP)

mula-mula ingatkan mcm program "BERSIH 2.0" tu.
rupa-rupanya bukan SYAFIQ.
hehehehe~
"I N S P I R E" adalah nama singkatan dari.
"Installing Spiritual And Interpersonal Qualities Among Future Leader"
wah terbelit nak sebut nama tu.
hahahaha~.
program nie bertujuan untuk meningkatkan kualiti & semangat sebagai pemimpin pada masa akan datang.

tema bagi program ini adalah.
"Transformasi JPKK Menjana Kecemerlangan"
program yg berjalan selama 3 hari 2 malam.
penuh dengan pengisian program.
mmg tak ada masa nak rehat yeh EN. SYAFIQ.
hahahaha~
penat, sedih, pilu, suka, gembira, ketawa & mcm-mcm lagi la.
yang paling sedih lagi adalah.
cermin mata aku patah semasa program sedang berlangsung.
sedih medehhh..
dah la rabun + silau.
hari pertama dah kene mcm tu.
adoi yai.
Tapi semangat tu tetap ada pada diri ini.
semangat tu yg membuat saya lebih mantap untuk memimpin di tempat pengajian saya sekarang.

Semasa program sedang berlangsung .
kami semua terpaksa & rela hati berpecah.
so saya dapat dalam Kumpulan 14.
wahhh ~ kawan baru.
hehehehehe~
ramai jugaklah kawan baru saya dapat.
seronoknya.
walaupun berlainan Politeknik.
sporting gilerrrr.
dalam program itu jugak.
saya jumpa member lama saya .
member sekolah menengah & rendah.
namanya 
Jody Abdul Jawwad & Muhammad Ali.
bertambah seronok la.
jumpa member lama.
mereka dari Politeknik Premier Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (PSA)

Oukey now !!!
mari kita tengok gelagat geng "INSPIRE 2.0"
































































































hahahaha~.
mcm- mcm la mereka nie kan.
apa-apa kami semua gembira.
kalau boleh program sebegini mesti diadakan selalu.
tapi tak apa la.
next time kita jumpa lagi yeh KAWAN-KAWAN.
apa yg penting adalah.
"Bersatu Demi Persahabatan"
InsyaAllah.


 ## Hidup ini bagaikan sebuah titisan yang perlu dilalui oleh setiap insan di dunia ini. 
## Oleh itu merentaslah di titian yang teguh yang dibina dari kayu kayu keimanan yang kukuh.
## Manusia yang paling kerap mencipta bahaya dan kesusahan ialah yang mempunyai lidah terlepas dari hati tertutup.
## Terbitnya kebaikan dari keburukan dan terbitnya amalan dari pengetahuan.




No comments:

Post a Comment